Cumartesi, Mayıs 02, 2015

ah herakleitos!


ne hoş arşivinde gize sarınmış tonlarca yazıyla karşılaşmak.. sadece sana mahsus hakikati.. gizi.. 

efenim 2013'ün 28 mart'ında başlayıp sonunu açık bırakmışım bir yazının.. her zaman ki gibi! 

gece 2 suretlerinde gene uykudan ziyan edilmiş bir nefesle dolanmışım klavye tıkırtılarına.. şimdi 2015.. 2 mayıs.. ben gene aynıyım galiba.. yabancılık çekmedim.. o an'a bürünerek geceyi araladım.. devam ettim..


bi' sandal..

akıntının ardından devinip duruyor.. kıçı, başı ayrı oynuyor.. tam batacak gibiyken her çırpınışında, yeniden yükseliyor dalgaların uzvunda..

.. ilmikle tutunuyor kıyıya.. kuzgun sular hırpalıyor rüzgâra inat.. her dalgada sular bir yerlerini götürüyor..

kıç tarafından bir delik peydahlanmış.. savruldukça coşuyor dar boğazından sular..

.. yağmur başlıyor sonra.. çalkalana çalkalana suyu hapsediyor gövdesinde.. önce istemiyor.. mücadele veriyor.. savuruyor dalgaya.. neden sonra usanıyor.. birike birike doluyor.. ince ince batıyor..

.. rüzgar çeliliyor.. gün ay.. nehir sakin.. taşırdığı, aşırdığı bir.. su aynı su.. değişen birşey yok.. halt etmiş herakleitos!! 

                                                                                                            

günün bilgisiherakleitos; "aynı nehirde iki kez yıkanılmaz" önermesinin sahibidir. iş bu nehir akıcıdır.. aynı şekilde durmaz ve ilk defa suya girdiğiniz kişi ile ikincisi arasında fersah fersah farklar vardır.. şu ufacıcık yazımda nasılda ters teptim bu önermeyi.. her şey aynı! değişen hiçbir halt yok!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yok mu 0.7 ucu olan?

hiç fark etmez aslında 0,5 yada 0.9 olması..

orta kara olsun diye 0.7..

şayet kalem traşınız varsa, o da fena derecede iş görür :)

neyse işte, korkma.. yaklaş!..

?

Fotoğrafım
İstanbul, Tokat, Türkiye
ben sezer; klasik uygulamalı, güdüsel bir hamle sonucu, anında dünyaya gelip, henüz olunmayan bir pratiğe zorunlu olarak itilmiş, nüfusa ilave bir insan..