Pazartesi, Eylül 13, 2010

evet / hayır - II


eveeettt.. 

malûmatınz olduğu üzre bu pazar gittik sandılara.. tabii ki referandum içindi!. hoş bunu halen parti seçimleriyle karıştıranlar vardı ya neyse.. netice itibariyle de tahmin edilen gibi EVET çıktı sandıktan.. 

basket maçıydı.. bayram sonuydu.. pazartesi sendromu filandı derken buda gelip geçti.. bakalım önümüzde hangi maç var.. sandıktan çıkan %58'e karşın yadsınmaması gereken %42'lik bi oy kesimi var ki buna sandık başına gitmeyen ve BOYKOT kılıfına saklanan EVET''leride dahil etmek lazım!..

arkadaş ya ben bu işlerden bi bok anlamıyorum ya da bu işlerin perde arkasına fazla fantezik tasfirler yoruyorum.. ingilizcede "in my opinion" die bi kalıp vardır.. buradan dönemeçle; bence seçimler öncesinde AKP ve BDP perde gerisinde anlaştılar ve tabanlarına hoş gözükmek için bu yolda hem fikir oldular.. neymiş bu yol peki? BDP'nin boykot kararı alması işte. peki boykot kararının evet demek olduğunu nerden çıkarıyorum! kıçımızdan uydurmuyorus heralde.. 38 kere yineledim şu tümcemi: "yapmayın etmeyin.. boykot etmek sandıktan çıkması muhtemel evet'e yapılabilecek en büyük kıyaktır.. madem ki şartlardan muzdaripsiniz ve yapılacak değişiklikler belentilerinizi karşılamıyor, o halde gidin sandığa ve HAYIR deyin olsun bitsin.." ama BDP daha önce anlaşıldığı üzere AKP ile yaptığı ortaklık gereği hayır yerine boykot tercihine yöneldi ve neticede katılımın çok az olduğu doğu ve güneydoğu illerinde zaten AKP oyları olan %90'ın altına düşmedi!. tabii ki BDP boykot etmeseydi doğrudan evet'e destek veremeyecekleri için HAYIR demek zorunda kalıcaklardı falan filan işte..

amaaan herneyse işte.. şeye giren şemsiye açılmazmış.. açılsada o şey bidaa iflah olmazmış.. sırf BDP meselesine indirgeyerek seçimlerin bu doğrultuda kazanıldığını iddaa etmek eşeklik olur.. AKP'nin bütün devlet imkânlarını seferber etmesi bi kaçyüz adım öne geçmeini sağladı.. şimdi burda şunuda itiraf etmek lazım: "bana bozuk kolu verdiler o yüzden kaybettim" savının altına imza atmakta siyasetimizi geriye doğru püskürtür..

son olarak sandıktan çıkan sonuç bi çok kesimi mutlu etti diyebiliriz.. AKP memnun.. önerdikleri değilikiğin önünde hiç bi engel kalmadı.. CHP'de memnun! alınan %42'nin büyük bi kesimini kendilerinin sağladığını iddaa ederek bunula övünüyorlar!.. BDP memnun.. zira boykotta başarılı oldular.. TÜSİADI, MÜSİADI ve bilimum ADI memnun.. ekonomik verilere olumlu yansıyacağını iddaa ediyolar.. galiba kaybeden bi MHP var! MHP kaybetti.. çünkü kendi tabanına zıt düşerek seçim zamanında tırmanan bütün oyları gelecek seçimde baraj dışında kalmalarına sebep olacak bi tercih yaptılar!.

eveet.. işte durum böyle gibi.. insanlarımzın çoğu neye oy attıklarının farkında bile değiller.. urmarım bu sonuçla beklenen güneşli günlere açılan şemsiyeler kapanır.. zira yağmur kesildi..

2 yorum:

  1. kılıçdaroğlu'nun oy kullanmaması da bomba oldu gerçekten. türk basınını geçtim dünya basını bundan bahsediyor ya. böyle bi gudiklik görülmüş müdür acaba siyaset tarihinde?
    *temcit pilavına döndü artık bu ama yazadan edemedim.

    YanıtlaSil
  2. :)) bundan ayrı bi yazı hatta dizisi bile çıkar.. tamam altı üstü bi oy ama be kardeşim sen bi lidersen "sembolik"te olsa o fotağrafı, o kareyi vericeksin gülümseyerek.. bugüne kadar demirel, ecevit ve daha bilimum şahsiyetlerin savsaklamadığı bi hadiseyi atlamak tam bi gudiklik.. tamamen katılıyorum :P

    YanıtlaSil

yok mu 0.7 ucu olan?

hiç fark etmez aslında 0,5 yada 0.9 olması..

orta kara olsun diye 0.7..

şayet kalem traşınız varsa, o da fena derecede iş görür :)

neyse işte, korkma.. yaklaş!..

?

Fotoğrafım
İstanbul, Tokat, Türkiye
ben sezer; klasik uygulamalı, güdüsel bir hamle sonucu, anında dünyaya gelip, henüz olunmayan bir pratiğe zorunlu olarak itilmiş, nüfusa ilave bir insan..