Pazar, Mayıs 09, 2010

sıcak / soğuk

nefesini bilemessin ölümün.. kimi kurgularda soğuk.. kimisinde de sıcak gelir insana.. yoo hayır sıcak/soğuk oynamıcaz şimdi.. zira saklayacak bi kemerimiz bile olmadı bizim.. zaten kemerini kuytulara hiç saklamadıysan okuma, bi bok anlamassın hiç çocuk olmadıysan.. ama sana sunulan nedir ki bundan başka.. her adımda ısındığını fark ederken bedenin kırışmaya başlamaz mı? ya da ıska geçerken dünde kalanları.. hep soğumuş limonlu çay tadında değilmidir tansiyonculuk oyunu.. eline tutuşturulan bir kaç liradır belkide dondurma
sandığın..evet evet dondurma... soğuk .. okurken bi yandanda kelime tahliline soyunmasan bu sıcakta! bırak aktığı gibi gelsin gürül gürül.. bak buda soğuk olmalı sence.. ama lavda gürülder bi yerde su kıvamında ve pek sıcaktır, dokundukça erir ruhun.. bedenine bişey olmaz.. zira o çoktan kaskatı kesilmedimi dondurmadan!.. neyse bırak tırıvırıyı.. ne diyoduk.. ölüm. hangisinde üzüntü kurgulanmaz ki ölümün.. bi kuşla bi yaprağın ölümü bir midir mesela? üstüne basabildin mi hiç donmuş bi serçenin.. ama sıcaktan kavrulmuş gazel kümbetine nasılda bastın hışırtıyla.. zira ölüm sıcak gelmiş olmalı.. sıcak.. sahi sıcak ne demek? güneş sıcakmıdır acaba? her yakan sıcakmıdır?
soğukta yakmazmı bi yerde? ozaman soğukta aslında sıcaktır.. sahi serçeyi donduran sıcaksa.. yaprağı kavuran ayazmıdır acaba.. yoksa güneş ayaz mı oluyor bu durumda.. ulan tırlattım galiba!  tekrar soruyorum.. sen üstüne basabildin mi serçenin hiç gazel hışırtısında.. kenara fırlatmadınmı yol ortasından alıpta! ama yapraklarda ölmedimi az önce.. bu nasıl ikilem ölüme karşı.. ölüm sıcak mıdır yoksa soğuk mu? serçe toyluğunda hapsedilirken morg çekmecesine.. sıcaktan bozma beyaz buhar konar buruna.. ve fısıldar gibi hayatı.. tek bir ışık süzer dimağına.. ben ölmedim ulaan.. çıkarın beni soğuktan kaskatı kesildim.. üşüyorum!.. açın.. çıkarıın beni!.. soğuk bedenden ziyade ruhada işler sıcağın tersine.. soğukta hapsolur ruhun bendende ve bırakıpta ayrılamaz et torbasından.. oysa ölüm sıcak olmalı.. ısınıp kaçabilmeli hemen.. ruhun ızdırabına merhem sıcaktır.. onu saklayıp donduran alçı kıvamında bendene hapseden soğuksa hepten körükler ateşi.. kaybeder ruhun sıcaklığını.. ve bi kere ruhun sıcaklığını kaybedipte soğumaya başlarsa işte ozaman öldün demektir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yok mu 0.7 ucu olan?

hiç fark etmez aslında 0,5 yada 0.9 olması..

orta kara olsun diye 0.7..

şayet kalem traşınız varsa, o da fena derecede iş görür :)

neyse işte, korkma.. yaklaş!..

?

Fotoğrafım
İstanbul, Tokat, Türkiye
ben sezer; klasik uygulamalı, güdüsel bir hamle sonucu, anında dünyaya gelip, henüz olunmayan bir pratiğe zorunlu olarak itilmiş, nüfusa ilave bir insan..