Pazartesi, Mayıs 24, 2010

uluslararası çelişkiler! - II

uli.. fotokopi cenneti dersler!.. derslerin kenara itildiği, yalnızda vize - final döneminde fotokopi kuyruğuna girilerek geçilebilen enterasan da bi bölümdür ayrıca.. sahi fotokopilere yedirdiğim parayla yemin olsun bi tane daha bölüm bitirebilirdim :p ama uli'nin size sağladığı boşluğu başka bölümler nadiren sağlar.. zira fırsatlar değerlendirilerek ülkenin hatta ülke dışının çeşitli yerlerini arşınlayabilirsiniz.. kimbilir belki de emekli olduğunuzda çift baskı fırsatı bidaha gelir!

biz şimdi mezuniyetten sonrasına dönelim.. zira sayılı gün tatlı da olunca çarçabuk geçiyo.. mezunların abartısız %90'ı bankacılık sektörüne yönelir ki bankacılıkla gördüğümüz eğitimin hiç bir alakası yoktur! iktisada giriş + uluslararası iktisat derslerini saymazsak bu alanla alâkalı hiç bir bilgimiz yoktur mezun olduğumuzda.. hoş bunlarında bi işe yaradığı söylemez.. sahi
be ne iş yapıcaz olum biz.. biz meslek eğitimi almadık aslanım.. ne okuduk ozaman biz.. elçimi olucaz şimdi bi söylesene.. dışişleri danışmanı yaparlar mı acaba bizi? hee yaparlar.. ama mezunların sadece %1-2 si bu hazza nâil olabilir.. oda çok meşakkatli yollardan.. önce kpss maratonunu atlatıp mülâkatlarda üstün bir yabancı dilinizin (pardon dillerinizin!) olduğunu ispatlamanız ve kendinizi eksiksiz yetiştirmeniz lazım.. hoş bizim ülkemizde kim kendi işini yapabiliyoki.. baksanıza AB danışmanı bile olunamayan bi bölüm yaratılmış ülkemizde ki adı uluslararası ilişkiler! peki kimler olabiliyo? açılan kamuoyu bildirgesinde alımların inşaat mühendisleri, iktisat, muhasebe ve kamu mezunlarından yapılacağı açıklanıyorsa fazla söze gerek var mı ki? peki napıcak bu uli mezunları? kpss denenmesi gereken ilk yol gibi.. ama üniversitede aldığınız eğitimlerle kpss size maç başlamadan 3 gol atar! zira hiç bir ulici şanslı değilse! muhasebe, işletme, matematik, ekonometri, istatistik ve bilımum kpss trendi
dersleri görmemiştir üniversite hayatında.. kpss için bunlara özel olrak yoğunlaşması gerekmektedir.. eğer ki düşünüyorsa! geriye ne kalıyo peki? bakın samimi bişey söyleyeyim.. uli mezunlarının %75'i yazı yazmaya meraklıdırlar.. ve aralarında keşfedilmeyi bekleyerek saçma sapan mesleklere yönelerek körelenler had safhadadır.. ulicilerin nadiren yöneldikleri alan gazetecilik veya reklamcılıktır.. fevkalade bu meslekleri yapabilirler hemde mutsuz olmadan.. yaratıcı ulicilerin denemesinde yarar var bu meslekleri.. yoksa bi şirket gelipte gel bizim ceo'muz ol al sana bu kadar maaş.. kahve istermisin demez!..

yolun başında ki ulicilere tavsiyem bölümlerini +1 bölümle pekiştirmeleri ve o olanda uzmanlaşmayı seçmeleridir.. aksi halde piyasanın kurtlarla dolu olduğu bi düzende bi ulici olarak ne iş yapacağınızı düşünmek için
mezuniyetten sonra sayısız yılınız olur! benim şahsi tavsiyem 2. üniversite hakkından yararlanıp 2 yıllık olan "dış ticaret" bölümüne yolun ortasında yazılmanızdır.. hem dersleri kolaydır hem de uli okurken göremeyeceğiniz muhasebe, işeletme ve matematik gibi dersleri birazda mecburiyetle halletmiş olursunuz.. hemde mezun olduğnuzda çift diplomayla ödüllendirilisiniz.. ha bu arada erkekler için askerlik tam bi baş ağrısıdır.. mezun olunca sektirmeden gidip aradan çıkarsınlar.. zaten iş bulmak biraz sıkıntılı adamların eline bi koz da siz vermeyin..

"uluslararası çelişkiler - I" için tıklayınız.. 

1 yorum:

  1. Aynen katılıyorum..Uli bölümü gerçekten çok zevkli bir bölüm; ama mezun olduktan sonra insana, en azından Türkiye şartlarında, pek bir avantajı da olmayan bir bölüm..Eğer bu bölümü çok istiyorsanız birkaç yabancı dil ve farklı alanlarda da uzmanlaşmak gerekir..

    YanıtlaSil

yok mu 0.7 ucu olan?

hiç fark etmez aslında 0,5 yada 0.9 olması..

orta kara olsun diye 0.7..

şayet kalem traşınız varsa, o da fena derecede iş görür :)

neyse işte, korkma.. yaklaş!..

?

Fotoğrafım
İstanbul, Tokat, Turkey
ben sezer; klasik uygulamalı, güdüsel bir hamle sonucu, anında dünyaya gelip, henüz olunmayan bir pratiğe zorunlu olarak itilmiş, nüfusa ilave bir insan..